tisdag 5 juni 2012

En eller två gånger i tiden


En gång i tiden, för lite mer än åt ser blev jag bortrövad på min födelsedag. Blev blindstyrd runt på åkrar,
gator och skjutsad i en skottkärra, packad och glad. Festen var anordnad hemma hos Karolin och Jimmy
och efter mitt äventyr var det dit jag anlände, fortfarande med ögonbindeln på. Någon knyter upp den
och framför mig står en hel drös med folk och fä. kan ha vart bland det roligaste/finaste/äventyrligaste 
jag varit med om under ett födelsedagsfirande, och jag som fyllde ojämnt och allt.
Under kvällen blev det dansa, dansa, dansa, utan att pausa.
 En gång i tiden, för inte alls så längesen bestämde sig tre flickor ( varav en precis hade kommit hem ifrån 
Thailand, därav kontrasterna) för förkrök i källar'n. Vi tog dom allra fulaste bilderna, shotta jäger i trasiga 
vinglas och stimmade galet. Kvällen fortsatte i samma galna stil, I had the time of my life that evening.
 En gång i tiden, inte alls långt efter "jägerfyllan", blev jag och systrami medbjudna på roadtrip ner till
Uddevalla för att köpa bil. Ett speciellt äventyr i sig med oväntade överaskningar.
--
Så nu förtiden vill jag mest säga tack. Tack för att jag har turen att få glädjas åt dom små sakerna i livet
som är minst lika viktiga som dom stora och allvarliga händelserna.
Och tack till mina vänner som sätter guldstjärnor i kanten på min vardag. 

1 kommentar:

Anonym sa...

tänker på dig ofta erka! ta hand om dig på dina dansande steg framåt!