lördag 15 november 2014

Loppis- och eco fynd

Som vanligt när Sara är hemma, så var vi ut i civilisationen för att ströva ikring på loppis. 
Gjorde egentligen inga större fynd idag, mer än spetslinnet jag har på mig på bilden. Och vi
var så snabba överallt, bara efter en timme hade vi hunnit igenom både pärlans klädloppis och 
prylloppis. Efter det åkte vi till kattloppiset i arkhyttan, som tyvärr var stängt, så vi poppade tillbaka
till Hedemora. 
I Hedemora var vi in på hud och kropps boden för att spräcka Saras presentkort. Till min stora 
förvåning verkade det som att verksamheten börjat satsat hårdare på eko- och miljövänliga 
produkter. Hittade jätte mycket av mina egna märken nonique och Maria Åkerberg på rea, så
jag handlade på mig lite ansiktsvatten, handkrämer och hårolja. Så nöjd när jag kan handla 
miljösäkrade produkter!
Ett plagg som imponerade på oss, som ingen köpte dock, var en bomberjacka (bilden till vänster)
med ett tryck av eskimoer och texten Alaska på ryggen. Så himla festlig och udda! 
Men den här veckans bästa loppisfynd är nog tröjan på bilden till höger, American eagles!

Inga kommentarer: