fredag 23 oktober 2015

I found my paradise

Så.. Mitt senaste inlägg blev väldigt långt och himla deppigt. Därför vill jag bara berätta för er att det är bättre nu. Det är faktiskt så bra som fantastiskt! 
Tack vare en kär vän, som jobbar som snickare och är mycket ute och jobbar på olika gårdar, blev jag med jobb! Lyckligt nog ligger denna gård bara 1.5 h ifrån moranbah så det är lätt och nära för mig att ta mig fram och tillbaka.

I två veckor har jag nu befunnit mig på denna underbara gård med en jätte trevlig familj på tre. Har fått gjort både det ena och det tredje, mycket husarbete, men har också varit ut och tagit hand om dom 2000 djur som bor på denna stora gård. 
Här kommer jag då stanna i tre månader, kanske mer, för att sedan kunna ansöka om ett andra års visum. Och jag känner på mig att detta kommer bli hur bra som helst! Jag älskar ju för det första djur, älskar smutsiga arbeten, älskar alltså att bli och vara skitig, älskar att vara utomhus och älskar att se och lära mig nya saker! Det här blir kanon grabbar (; 

Inga kommentarer: