söndag 10 april 2011

Ytliga skithögar

Har haft en fantastiskt helg! No party, but still. Fredagen var bara en vanlig dag med mys-anda. Lördag var
lite mer rogivande. Begav mig på hundutställning, som är bland det ytligaste sammanhangen som finns!
Att bedöma en hund beroende på hur den ser ut och hur bra den följer ras-beskrivningen är ju bara påhittat
skit! Ens egen hund är ju alltid det bästa som finns, oavsett hur den ser ut. Och så kommer man till Avesta och
ser alla dessa människor med sina hårtussar till hundar som de trimmar pälsen på och sätter i fula rosetter,
så tänker jag; Fan, vad tacksam jag är över att jag har två helt perfekta hundar! Båda är det finaste som finns
oavsett hur bra de följer ras-beskrivningarna. Anyways. Svea vann bland bulldog tikarna och efter det
kikade jag runt och tog kort på alla de upp-piffade hundarna som fanns och valpar, det fanns det gott om!
Dagen fortsatte sen därefter med fotbollsmatch, vet inte hur den slutade menmen.. Senare, när jag väl var
tillbaka i Hedemora letade jag på Karro och Linnea och vi begav oss ut i skogen och tog kort på allt mellan
himmel och gjord, och lite där till såklart. Mer finns inte att fylla ut förutom att jag inte kan lägga upp alla bilder
jag tog i lördags, menmen.. Jag önskar er en fortsatt trevlig söndag!! Pusssss ;*

Inga kommentarer: