måndag 18 juli 2011

The days with you and your out-of-control-temper

Min älskade Svea var här i några dagar förra veckan. Ett par ganska omtumlande dagar. Första dagen höll
hon på att drunkna, men mamma Doris hoppade fort ner i vattnet och lugnade och tröstade den lilla
panikslagna vildingen. Tant Linnea ringde larmcentralen för att senare kunna bli hänvisad till räddning-
tjänsten, inte visste väl vi vart man skulle ringa när en hund satt fast och inte kunde komma ut utan hjälp.
men det löste sig och jag, Linnea, Svea och Malika fick åka brandbil hem.

Dagen efter gick Doris till röda korset och hittade en fin cigarettask, så hädan efter röker jag med stil!
Och för att göra lilla sötSvea gladare köpte jag en liten igelkott, som hon slet sönder inom loppet av
någon timme, men det var ganska självklart och det var bara skönt att se henne i sitt vanliga esse.

På vägen hem till mor och far stannade jag och Svea till vid vårt hemliga fast väldigt odiskreta smultronställe.






Inga kommentarer: