torsdag 2 februari 2012

Smaker från December och Januari

December

Någonstans i December, måste ha varit i början, så bestämde jag mig för att flytta hem till mor
och far ett tag. Till stor del berodde nog detta på  Julfeber och familjelängtan.
Och så kom den dagen då vi skulle äta julbord. Vi dressade upp oss och åkte till Garpenbergs herggård.
 Garpenbergs herrgård. Fruktasnvärt inspirerande ställe. Tog nog bilder på varende liten pinal.
Bara någon vecka efter flytten hem till mamma och pappa bar det av igen till min
alldeles egna lya.
Veckorna innan jul donade jag mycket i lägenheten och föröskte komma till rätta. Men
det årliga och traditionella julpysslet glömdes inte bort. På bilden ser ni askar som
jag gjorde utav bokpapper och akvarellpapper.
Och helt plötsligt vare jul...
 ...Å Nyår. Som blev en total katastrof. Det var December det.
Januari
 I Januari hade jag ofta fin besök av denna primadonna. Min älskade.
Det pysslades mycket. Virkning, pärlning och sömnad. Dessa örhängen gav jag bort till min mor.
 Tim övernattade ett par gånger. och här har har lyckats rivit ner sänghimmeln i sömnen.
Såg så söt och inbäddad ut.
Tim joinade även mig och Svea på några promenader också. Men inget gick utan lite tjat.
Även Svea fick fin besök. Av Bästa kompisen Malika.
En Fredag tog jag och Linnea vårt pick-o-pack och drog till Sara i Sala. Planen var att stanna hela helgen.
Vi stannade en dag. Sedan for vi alla tre hem till Hedemora.
 Den 20de Fyllde Ullis år. Jag och Mamma var där den 24de och blev bjudna på kaffe och semla.
 Jag fick testa ett annat objektiv än vad jag är van vid (mins inte vad för slags objektiv det var).
Det Var spännande, som att se världen i ett helt nytt perspektiv.
Mycket pyssel blev det som sagt. Här är min allra första virkade grytlapp.
En del matlagning blev det. Främst kålpudding, som nu också fyller hela min frys.
 Och så fick jag fin besök av familjen Wilhelmsson. Söta lilla Alwin och mamam Angelica som jag
bjöd på mat.

Det var December och Januari. Lite utdraget sådär ;)

Inga kommentarer: