onsdag 11 november 2015

Farmlife

Jag kan för er alla berätta att jobba här ute på gården/farmen Winvic är bland det bästa jag gjort här i Oz! Familjen är helt suverän, deras tio åriga dotter är super rolig, deras gårds hund är en riktig kelgris och jag bara avgudar alla små kycklingar som springer runt huset.
Jag och tio åringen klickar jätte bra! Kan bero på att jag ibland känner mig mer som 12 än 23. Vi hoppar studsmatta, rastar hundar, kollar på film, kokar massvis med ris (för att hon älskar ris) och härom veckan fyllde vi upp ett hundratal vattenballonger och hade vattenkrig. Skratta så mycket att jag fick magknip. Alltså. Livet! 
Ungefär kl 15.00 åker jag och gårdshunden Rad ut till vägen för att hämta upp Amelia från bussen. Det är en rolig liten resa på ca fem minuter i ett litet fordon som liknar en golfbil gjord för att köras i lite tuffare terräng med. 
Sen sitter vi där en stund i hettan, Rat och jag, och väntar på att Amelia ska bli avsläppt. Sedan åker vi dom korta fem minuterna hem och väl hemma gör vi läxor och skojar ikring! 
När jag inte hänger med Amelia tvättar jag allt som finns att tvätta, gör rent golv och uteplatsen, gräver i rabatterna, gör rent fläktar och aircons, skrubbar rent dusch och toa. Utöver jobb hinner jag också med att kolla på film, döda drakar (gräshoppor lika stora som min handflata) inne på mitt rum, leka med fjärilar, skriva dagbok, softa i heta solen och mycket annat avslappnade. Trivs som fisken. 

Inga kommentarer: