lördag 26 mars 2016

Jag, pappa och östkusten

För ca 7 månader sen kom min pappa till Australien för att resa runt och upptäcka med mig. Vi köpte en campervan och resan var igång! 
Vi började i Brisbane och jobbade oss upp längsmed kusten för att stanna i både Noosa, Cape hillsborough och Airlie beach.
Airlie Beach var grymt och jag tror att mina pappa diggade det stället. 
Vi tog en dagstur ut till whitsundays öarna och stannade till på whitehaven beach, som är en utav världens vackraste stränder. 
Efter Airlie beach fortsatte vi uppåt mot Cairns och en dag tog vi tåget upp till Kuranda. Såg fantastiska vattenfall och gröna, sköna regnskogar! 
Den nordligaste destinationen var Port Douglas, som var pappas favvoställe! Mycket mysig liten stad, med fin strand, miljoner turister och god mat! Jag och pappa hade en jätte trevlig tid ihop. Det ända jag kan ångra är att jag var lite avlägsen och distanserad.. På många vis var jag olycklig och ledsen (ingeting var min fars fel, men tyvärr gick det nog ut över honom). Dock hoppas jag att han njöt utav mitt sällskap, utav vyerna och den goda ölen vi drack dagligen! 

Inga kommentarer: