torsdag 17 mars 2016

Och så rullar det på..

 
I Moranbah blir det lätt långtråkigt. Finns inte mycket att göra, inte mycket att se och inte så många roliga människor att träffa. Men visst har Moranbah sina fina stunder! Cappuccinon på café la creme är ju en höjdare, poolen är ju ett favorit ställe att hänga vid när det är varmt, dominos pizzeria är ju inte så dum heller, älskar cheese crust! Mmm.. Fast trots bristen på saker att göra, se och fint folk att umgås med har dom två senaste veckorna varit ganska toppen! 
Hamnade en fredag på ett födelsedags kalas. Nästan alla au pairer i stan var där! Himla skoj. Dessutom blev det en lördags utgång också, med halva fredags gänget. Många nya fina möten, med folk från jordens alla hörn. 
På en helt vanlig tisdag mötte jag upp Youjin, som är au pair åt min gamla familj. Vi drack cappuccino och varm choklad på The workers club och när vi blev hungriga gick vi till stadens lilla noodlebox och köpte vårrullar och annat gott. Dagen därpå var jag bjuden hem till familjen Kerr på middag. Fick äntligen träffa min lilla trollunge Lucy. Lyckan var total och maten var super god! 
Sen dess har dagarna bah flytit på! Har fått många nya vänner i min australiensiska hemstad och nya vänner är ju alltid kul! Det som känns lite tragiskt dock är ju att för två dagar sen lämnade jag moranbah för Cairns. Så just nu chillar jag uppe i tropikerna, inte så tokigt det heller! 

Inga kommentarer: