onsdag 6 april 2016

Droppar några rader

När jag är ledsen skriver jag mycket. När jag är på resande fot skriver jag mycket. När det är mörkt och kallt skriver jag mycket. När jag är relaxad och lugn skriver jag mycket. Låter som att jag skriver kanske hela tiden, men det gör jag inte. Förr förra veckan var en lite ledsen vecka då jag skrev lite. Skriver dagbok ibland, men mest bara tankar och klotter. Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite. 
Säg något till mig
Välj mig imorgon och stanna tills idag
Vi glömmer gårdagen 
Föralltid
Skrik högt så det hörs
Skratta i mitt armveck 
Andas i min själ
Flyt som syre genom mitt iskalla blod
Hur kan jag bära dig när jag inte har styrkan att lyfta mina egna fötter 
När ska vi fly och när ska vi glömma 
Om jag får chansen släpper jag allt för att förlita mig på dig

Inga kommentarer: