onsdag 17 juni 2009

Carpe diem

Första gången jag är riktigt ensam
nu på mitt sommarlov.
Men det duger.
Förutom att jag är slapp och matt i kroppen,
efter att jag dygnat (Varit vaken i 35h)
Menmen, det får jag väl äta upp senare.
Vill inte lägga mig, för allt knasar.
Vill hit, dit, upp och ner.
Vill göra något och jag har ju dock en massa
saker att välja på.
Kan antingen åka till Stjärnis och leka med
Karro, Anton, Isak och Dennis, eller så kan jag åka upp till
Garpenberg och Leka med finfina AngelicaMupp.
Men Bensin och pengar finns inte riktigt,
så jag styr min egna dos av livet.
Vilket innebär att jag sitter vid min garageutfart och röker,
lyssanr på musik och bloggar omkring i det primitiva mörkret.
Att männsikor kan sjunka så lågt!
Men det är allt jag behöver känner jag, "Mammas gata" är
helt perfekt och själklart allt annat ifrån
Promoes album "kråksången".
Visst kan det vara bättre, som t.ex. med lite sällskap,
men det har jag tid med senare.
Så, jag har än sålänge inte tagit en äverdos av livet,
men jag klagar inte på just dte här.
Det ända jag kan ha complains över är min konstiga mage,
som jag själv har orsakat smärta, med tanke på att min intag
av föda varit lite sämre än vad det borde.
Men vad fan, det är sommarlov. Jag palla inte
sköta mig hela tiden. Måste få släppa lite på kopplet
och sträcka på benen och känna mig som alla flygfän, FRI!

Som bevis på in ensamma mysighet så slänger jag väl upp en
ytters sliten bild på mig själv när jag faktiskt sitter vid garaget
och myser för mig själv och visst tänker jag fortsätta med det
ett tag nu, tills antingen Tim eller Moa hör av sig och vill leka!

Inga kommentarer: