måndag 10 oktober 2011

Five favorites #1

Jag är himla dålig på att visa vad jag köper, hittar och inte hittar.
En bild säger mer än tusen ord, men det är roligare att skriva. Men händerna måste först hitta tillbaka
att kunna jobba med varnadra över tangenterna. Men en liten text ska jag nog skrapa ihop.
















1. Denna ring fick jag någon gång när jag var liten. Antigen på en auktion eller
av min första pojkvän ( jag hoppas på det sist nämnda). Jag lånade ut eller gav
den till min stora syster en gång i tiden och när ho flyttade fick jag tillbaka den.
I löv it. Jag tycker den har en fin rostig höstfärg och den är liten, enkel och elegant.
2. De flesta ringar jag köper hittar jag inne på HM. Jag tycker att dem och emellanåt indiska
har bland de finaste ringarna. Ring nummer två är köpt någon gång i vintars/våras på HM och jag
har två till i samma modell men annan färg. Egentligen tycker jag lika mycket om alla 3, men
vitt känns lite elegantare. 
3. Denna ring har jag inte riktigt använt än. Jag fick den i present av Emelie efter att
hon varit i Cypern. Till sanningen hör att den egentligen är för liten för att kunna passa
någon av mina fingrar. Men det ska jag nog lösa. För tillfället duger den att titta på.
4. Lilla kanin ringen är inhandlad från HM. Den är stor, klumpig och en sån där typisk "fastnar
i-allt"-ring, men jag gillar den. Mest för att det faktiskt är en sån söt liten ninis på den men också för att
jag älskar guldfärgen. Inga krussiduller, inga stenar eller diamanter. Bara guld.
5. Att jag gillar ringar med djurmotiv är väl kanske inget nytt. Denna ring är också inhandlad på HM.
Den köpte jag nu i höstas och den går jätte bra ihop med den först nämnda ringen. Den är lika höstrostig
och fin, och jag gillar den för dess enkelhet och färgerna på "diamanterna".

Inga kommentarer: