måndag 10 oktober 2011

Please teach me gentley; how to breath.

Jag vet att det är Måndag, men det skulle lika gärna kunna vara vilken dag som helst. 
Staden är för liten och alldeles för utnött för att jag ska kunna finna något nöj i att vara
ute och traska runt om dagarna. En halvtimme räcker gott och väl till att vandra på stan en
Måndag, och göra de få ärenden jag har. Ungefär 10% av den där halvtimmen går åt ärenden och resterande 90%
går åt till att kolla skyltfönster, kanske röka några cigaretter och såklart kika in på älskade röda.
Röda korset där jag hittat kanske en 1/4 av min garderob. Ohja. Aldrig blir jag besviken. Inte den här
tråkiga Måndagen heller. En fin vit skjorta förgyller dagen.
Nu hoppas jag att Tim sätter igång med matlagningen så jag får klappa på en mätt mage. 
Önskar hela världens alla barn en trevlig Måndag :*

Inga kommentarer: