tisdag 22 oktober 2013

Instant photo


I början av året när jag ganska nyligen flyttat hem bodde jag i ett litet, litet blått rum. Satt ofta på golvet
med Svea i knät och datorn framför med serier som rullade på. Men jag var väl ut en del också. Typ 
som på röda korset och köpte Lp-skivor.


Det pysslades en hel del också. Lyckades knåpa ihop ett par hjärtjeans, medans tjockis-Mulle låg och 
bredde ut sig i min säng.


I februari sedan började jag att dansa och fick äntligen en anledning till att ta på mig mina "retard" skor.
Och strax därefter, i mars, fyllde Svea 3 år.


Mattvirknings fabriken fortsatte i lagom takt. Lyckades få ihop en stor grön, lagom till Damiens 1 års dag.
och till påsk pyntade jag mina naglar.


Livet lekte vidare.


Det blev mer och mer vår och jag klippte ett par Levi's jeans till shorts och hittade finaste skjortan på
loppis. Första brädåket blev också av när snön och isen var helt borta.


Myste en del med två birmabebisar och gjorde gatorna med Karoline.


Lekte med en gammal Sweatshirt tröja och tänkte att en broderad kant kanske är lite små snyggt.
Hittade en ofungerande klocka på loppis. 


Sommaren kom och Tim bar fortfarande mössa och pussades ljuvligt. Vi satt ofta och
pärlade pärlplattor... 


...Som vi sedan dekorerade staden med. Och en fin gul liten ukulele landade på posten en dag. 


Lugna dagar på jobbet ritade jag katter och elefanter för att bara ha någonting att göra.
Plockade fräkniga blommor från andras gårdar.


Som sommaren hör till, med körkort och allt, tog jag Tim och solhatten på äventyr.
Medans jag andra dagar badade näck med Isabell.


Plockade hallon i alla olika slags färger. Vaknade till en grönskande utsikt när jag en helg hängde hos
min syster i Spånga.


Helgen med Sara i Spånga, var nog en av sommarens bästa! Vi var på loppis, gick runt, runt i gamla 
stan och såg två konserter. 


Och nu till hösten har jag njutit av att få krypa till sängs med min svarta lilla och att sitta vid 
stranden i höst solen. 

Det var det. Lite instagram bilder under året. Vill ni följa mig så heter jag, som vanligt, @dorisftw

Inga kommentarer: