måndag 21 oktober 2013

Prylar

 Alltså.. prylar i alla ära! Har en tendens att hamstra på mig saker och ting. Gick igenom min garderob 
för någon dag sen och det var ett jobb som tog mig närmare tre timmar. Högen med grejer jag skulle
skänka blev inte stor, mer plats för nya saker gjorde jag inte, men det var nog lika bra.
 Sen, när jag väl flyttar, igen, så blir det ännu mer rensning av saker jag samlat på mig. Jag gillar att
samla, jag samlar på så himla mycket. Men någon slags måtta får det väl kanske lov att vara.
Genom åren har jag väl också avslutat många samlingar och bestämt mig någonstans att nu får det 
vara nog. Men det jag samlar på idag är solglasögon, elefanter i alla olika slag, drömfångare, teburkar,
ljuslyktor, väskor, skolådor, träfigurer, skor, ljusslingor, ramar, trälådor och pysselgrejer, listans
kan göras längre. Och det där med pysselgrejer tycker inte jag att man kan ha för mycket utav. Man behöver
alltid material för att kunna pyssla och samla inspiration, dessutom hamstra material så det alltid finns när ögonblicket av pysselmani infaller sig. 

Inga kommentarer: