måndag 10 januari 2011

Day 07 – Your best friend

Jag kan tycka att det skulle vara fel av mig att utse en allra bästa kompis av alla de vänner jag har.
Jag kanske inte är rik när det gäller vänner, men jag har en del som jag umgås med och spenderar relativt
mycket tid med. Jag har kompisar jag lärt känna ganska nyligen, jag har kompisar jag känt sen min begynnelse, och sen har jag ju självklart bekanta. Men om jag ska nämna ut en allra bästa kompis (utan att någon känner  sig mindre värd) lär jag säga att det är Svea, min söta lilla fralla. Det sägs ju ändå att hunden är en människas bästa vän och så är det nog. För vem i hela världen är bättre på att hålla hemlisar än en hund? Jag vet då att Svea inte springer direkt och skvallrar till någon om jag skulle berätta en hemlis för henne. Hon lyssnar också väldigt bra och jag har inga problem att bråka med henne. Sanningen är att vi kan ju bli osams, mycket! Men hon går inte och surar på mig i evigheter. Hon är lättroad, alltså kan vi göra mycket ihop utan att det blir tråkigt, hon gillar dessutom min musik och den mat jag äter. Men anledningen till att hon faktiskt är min bästa vän är för att hon alltid blir glad av att se mig och hon gör alltid mig lika glad tillbaka.

Inga kommentarer: