onsdag 19 januari 2011

Day 09 – Your beliefs

Jag har aldrig haft någon tro. Alltså en tro där jag "förlitar" mig på något som är större än just det som finns.
Jag tror självklart att Buddha, Shiva, Gud, Allah och alla dessa gudar som vi, människan har skapat finns, varför
skulle man annars hitta på det? Visst finns dem. Men jag vill tro på livet. Tro att vi faktiskt är skapade för
att göra någon nytta, göra något bra med det vi fått och självklart tror jag på karma, Karma is a bitch but oh so
real. Gör man god saker, goda gärningar så får man ofta tillbaka för det. Det gäller visst inte alltid människor,
för människor kan också vara bitches som hugger dig i ryggen, även fast du är snäll och trogen. Så jag tror att
alla människor måste tro på karma för att det verkligen ska fungera mellan oss som faktiskt är de som styr
världen och gör alla dessa hemska saker som motverkar karma. So enough now, Doris.
Jag tror helt enkelt på det som är här och nu; livet i sig och karma (till en viss del).




















Bob Marley - mannen som var full av goda visdoms ord och ärligheter om livet.

Inga kommentarer: