onsdag 5 januari 2011

Ett tillfälle i taget

Nu sitter jag här igen, som så många gånger förut. Kollar på SATC, äter nudlar som kostar ynka 3kr på
Hemköp med pinnar och längtar tills jag själv får får växa upp, inte för att jag vill bli vuxen, men den här staden, det här tillfället
och alla dessa människor gör mig så väldigt rastlös och livlös. Jag vill ha friheten att kunna vara precis där jag vill.
Ingen "egen" lägenhet, men en tillfällig lägenhet för alla dessa länder, städer och öar jag drömmar om att besöka.
Drömmen kommer inte vara speciellt länge till. För om ca 6 månader tar jag studenten, vilket innebär ganska stor
frihet men också skyldigheter (som mina föräldrar alltid säger).
Men vad gör dert? Jag har bestämt mig! Jag ska jobba ihop pengar, resa runt och finna
det första ställe jag känner att jag kan bo på ett tag. Sedan börjar visan om igen. 6 månader var det. Frihet.

Inga kommentarer: