söndag 8 mars 2015

En ny dag i mitt nya liv

Härom dagen var jag mer eller mindre ensam hemma. Min värdfamilj hade åkt för att köpa bil, så jag bestämde mig för att inte sitta själv och uggla i det stora huset. Liftade in till stan (inte med någon okänd) och gjorde först en massa tråkgöra så som banken, posten, bibblan osv. Bibblan var ju dock ett roligtgöra, hittade mycket roliga böcker! 
Typ som boken längst till höger!
Den resterande tiden på stan spenderade jag inne i livsmedelsbutiken där jag köpte organiska hud- och hårvårds produkter! Är så lycklig över att det finns en uppsjö utav detta och inte speciellt dyrt är det heller. 
Prata och snacka skit med främlingar hann jag också göra, det är ett av det fina med folket i det här landet. Dom flesta är jätte trevliga  och väldigt nyfikna på vem du är. Dom kallar en gärna, för darling, sweetie, hun eller love, även om du aldrig träffat dessa personer förut. Och alltid, verkligen 
alltid efter att dom har sagt hej säger dom "how do you do?", "how's it going?" eller typ "how are you?". Även fast jag vid det här laget vet att alla gör så, blir jag lika ställd varje gång. 
Innan jag begav mig hemåt köpte jag med mig kycklingvingar ifrån KFC, kanske den bästa snabbmats restaurangen som finns. Bad dock om 8 pieces, fick tolv, åt tio!! haha. Gick sedan till kommunens workers club och ordnade ett medlemskap, köpte en öl för 25:- drack och var nöjd. Tog sedan klubbens buss hem en halvtimme senare, helt gratis
Lagomt hemma hade ovädret dragit i gång. Det regna och åskan gjorde himlen lysande. Jag gick ut till dom tre hundarna på gården och myste lite, skypade med mamma medans hon planterade tomat, chilli och blommor, samtidigt som jag tröck i mig mina tio kycklingvingar. En helt ok dag! 

Inga kommentarer: