torsdag 5 mars 2015

Pearls

Igår började mina fem lediga dagar. Som jag nämnde tänkte jag ju att jag skulle gå på upptäcktsfärd, vilket jag också gjorde. Tänkte att jag bara skulle yra ikring, kanske gå vilse för att se om jag möjligtvis kunde hitta tillbaka. Men jag fann mig själv tillslut i centrum, efter 30 minuter. Var dum nog att inte byta om från leggins till shorts, i nästan 40 graders hetta, så svetten rann och i ansiktet var jag högröd. Dumma skor hade jag också, väldigt oplanerat av mig. Men det var värt både smärta och blickarna jag fick av alla inne i matbutiken när jag tryckte in mitt röda ansikte i kyldiskarna. 
Idag fick jag lov att passa Lucy i några timmar då mamman åkte iväg på ärende. Vi tittar på Mickey mouse clubhouse helst om och om igen, bakar kakor och cupcakes med play doh och pärlar armband. Jag håller tråden och hon pärlar på pärlorna, ett super bra teamwork! 

Inga kommentarer: