fredag 1 maj 2015

En dröm blev sann

 Något jag sparade på från i påskas är den lilla berättelsen om när en liten dröm i mitt liv gick i uppfyllelse. Har velat lära mig köra cross sen jag var fem år, drömmen blev bara större när jag fick en moped. Hade en liten eu-moped, vespa, en svart baotian. Jag och mina vänner körde med denna överallt! Skogen, crossbanorna, på områden där gruvan dumpade sin "slig", gångbanor, trottoarer och alla andra tänkbara vägar. Men under hela tiden önskade jag att den var en ktm, reiju eller Yamaha jag satt på. Så i påskas när jag blev erbjuden att få provköra en fin, röd Honda kunde jag ju inte säga nej! 
Ska jag vara ärlig så kändes det (och jag vet att det är sant) som att jag borde ha gjort detta för länge sen. Kändes så rätt och bekvämt. Detta kommer jag garanterat göra igen! 


Inga kommentarer: