måndag 20 juli 2015

Music is life

Just nu är min favorit spellista på Spotify dödligt bra! Är i sån där period då jag lyssnar på musik heeeela tiden och hittar tack och lov nya, bra låtar överallt och hela tiden. Tänkte att jag ska vara schysst och dela med mig 
Kanske dom mest spelade just idag, kanske inte så nya för världen, men nya för mig.
Så fin!!!
Faaaantastisk cover utav Norlie kkv's låt
Denna låt introducerade mina kära vänner ifrån Medelpad mig för för nån helg sen. Älskar, älskar soul!!  
Diggar dessa två, jamigt sköna!
Min, just nu, perfekta promenad låt. Denna startar och avslutar jag alltid promenaden med.
Denna spelas också mycket ute på promenader. Bra bil-glidar-låt också, precis som "are you With me" som också är komponerad av Lost Frequencies. 
Hilltop Hoods är ett mycket populärt hiphop band här i Australien. Har lyssnat på några utav deras låtar så som "live and let go", "cosby sweater " och "The nosebleed section". Men när jag hittade denna låt där vår svenska hiphop legend, promoe, medverkar blev jag total såld. 
Kygo, behöver jag säga mer? Allt han gör är guld!
Alla som någon gång följt serien Weeds känner nog igen denna låt. Minns inte i vilken säsong, men skulle tro i 3 eller 4, så spelas denna låt i slutet utav det sista avsnittet. Inte för att själva scenen i sig ärjätte sorglig, men jag bryter alltid ut i tårar så fort denna låt går igång.
*
Det var en kort, liten sammanfattning utav mina just nu favorit låtar. Det finns så många fler jag skulle kunna tillägga, men istället kan ni ju ta er friheten att kika in på min Spotify, om ni fortfarande är nyfikna! 
DETTA  är min australiensiska lista, men alla låter på den listan hittar ni även på min överfyllda allt-i-allo lista, som är döpt till Who run The world?

Inga kommentarer: