tisdag 21 juli 2015

Loving life

Nu har fem månader gått, eller egentligen flygit förbi. Har hunnit med mycket, kanske inte mycket stort men mycket nytt. Träffat många roliga, fantastiska människor, men även många idioter också. Mina rutiner och vanor har helt förändrats, jag menar.. Titta bara på mina matvanor nu! Jag som nästan aldrig åt frukost förut (och speciellt inte bröd) äter varje morgon/förmiddag en frukost bestående av te eller kaffe och två rostade smörgåsar, helst med avokado, Nutella, jordnötssmör eller vegemite på. Har aldrig använt en fritös i hela mitt liv, nu är jag sambo och bästa kompis med en. 
Har upplevt och sett sånt som jag aldrig trodde jag någonsin skulle vara med om. Har kört på kängurus, avlivat kängurus, hållt i levande krabbor, simmat tillsammans med en sköldpadda, campat mitt ute i ingenstans, omgiven av inget mer än bush, matat en pungråtta med ostbågar och ananas, blivit trakasserad utav ett dussin aboriginer, kört båt och för första gången kört cross.
Självklart är det så mycket mer jag vill hinna göra! Så som dyka/snorkla i barriär revet, brottas med krokodiler, spana efter hajar och valar, bada i vattenfall, vandra runt i regnskogar, köra mil efter mil genom Australien, segla i whitsundays, besöka Australian zoo (även om jag inte diggar zoon nå vidare), lära känna ännu mer människor, jobba på en fiskebåt och självklart bara njuta, må bra och suga in allt det vackra som är!  
Nu återstår en och en halv månad kvar här i Moranbah tillsammans med familjen, sedan kommer min älskade pappa hit i början av september. Skulle tro att han stannar med mig i en månad och under den tiden kommer vi nog beta av många bucketlist grejer! Sedan blir jag nog utan sällskap i obestämd tid, men det skrämmer mig inte, snarare tvärtom! Att inte behöva ta hänsyn till någon annans önskemål, ingen att bråkas med, bara mig själv och vad jag vill och känner för, just i stunden. Kan knappt bärga mig! 

Inga kommentarer: