tisdag 17 november 2009

Även solen har fläckar

Man får säga vad man vill om Mia Thörnblom,
men rolig är hon tamme tusan!

Anledningen att jag tar upp hennes namn är för att vi på
Omvårdnads programmet var på hennes föreläsning i folketshus.
Hon var super kul och en väldigt intressant filur som står och
har peptalk med oss om självkänsla och dylikt.
Men det jag alltid har undrat över är om hon verkligen har sån bra
självkänsla som hon själv säger sig ha!

Det var en litenliten grej som jag la märke till under föreläsningen
och det var just det att hon försvarade sig själv och olika saker
lite då och då. Just nu kan jag inte komma med nå exempel, vilket
kanske är dåligt utav mig, för nu har jag inget riktigt bevis att komma med.
Men ialla fall så upplevde jag det som om hon försvarade vissa saker,
eller typ skyllde ifrån.
Visst, kan det också vara så att hon på något sätt bara försökte förklara sig
lite extra, men jag vet inte.

Nu kanske inte alla har läst psykologi A,
men jag som har gjort vet att när man
försvarar något som man gjort, gör eller gillar så är det ett tecken
på att manfaktiskt ha dålig självkänsla. So why not?
varför skulle hon inte kunna ha dålig självkänsla?

Jo, jag vet.. Hon vågar prata öppet om sin kropp och
hon vet vad hon pratar om.
Men seriöst.. Hon är för det första ingen vetenskapsman,
hon har läst olika böcker om självcoaching och stuff,
vilket har gjort så hon har lärt sig och det har även gjort så
hon själv kan träna upp sin självkänsla.
Jag menar inte det här som en pik eller liknande mot
Mia, men jag menar att;
DET ÄR HELT OMÄNNSKLIGT
ATT HA
SÅDAN BRA SJÄVKÄNSLA!

(min åsikt)

Jag måste spräcka bluffen!

Visst, jag tycker hon var superrolig, hade många bra åsikter och
dessutom bra fakta,vilket tyder på att hon är påläst
Varför kan inte jag göra samma sak då?
Varför kan inte jag stå på en scen, ta mig över magen och själv tycka
att min kropp och hela jag är fin?
För att jag inte har någon självkänsla och pluss att jag inte
gillar att stå och tala inför en massa människor som kollar på mig.
Mia visste sem tidigare att stå framför människor och
prata/kommunicera var hennes kall, vilket jag är så grymt avundsjuk över!
Om man ändå kände ett sånt kall liksom..
men det jag försöker komma till just nu är att; Bara för att hon vågar stå på
en scen betyder det inte att hon har bra självkänsla! punkt

And here she is!
Mia Thörnblom
Kan ni tänka er att hon har varit fd heroinist?

Inga kommentarer: