söndag 22 november 2009

vi lever bara en gång

Mitt namn är Erica Lovisa Norman.
Jag har levt i 17 år och 6månader.
Kom igen! det är väl klart att man förändras!

Om man ska skilja på Erica 7år och
Erica 17år
skulle det se ut ungeför såhär;
- Mittbena är inte längre min "bas"-frisyr
- Blond är inte min naturliga hårfär längre,
jag måste alltså betala för att se ut som jag gör!
- Jag föredrar diadem eller hippieband istället för
feta hårband
- Jag spinger inte längre runt i skogen och leker
att jag rider på min häst keylina
- Jag byter inte pojkvänner som jag byter underkläder
- Jag äger inte samma hund längre
- Jag umgås inte med samma personer, då som nu
- Jag älskar varken bubbles, spice girls eller aqua längre
- Fotboll är inte lika intressant längre
- Mina lärare tycker inte lika mycket om mig nu,
som dom lärarna jag hade förut
- Jag väger inte lika lite längre
- Jag går inte längre i för korta jeans

Sånt som fortfarande sitter i sen förut är;
- Kärleken till djur
- Mina fräknar vill inte försvinna
- doften av vår och höst gör mig fortfarande
lika glad nu, som den gjorde för
- ..därmed doften av cigarett rök...
- Jag är fortfarande lika morgontrött som jag var förut
- Jag gillar fortfarande crossar, fyrhjulingar och allt som går fort
och som går att åka i naturen med
- Jag vill fortfarande ha en egen häst
- Blygheten inför andra människor sitter fortfaranade kvar
- Jag är fortfarande bra på att ljuga (när det behövs alltså..)

Erica 7år
Erica 17år

Inga kommentarer: