måndag 24 augusti 2015

I sing The baddest blues

Första inlägget för augusti, dåligt av mig. 
Kommer förmodligen bli ännu dåligare, för nu har jag inte lång tid kvar här i Moranbah. In four more sleeps, som jag säger till Lucy, så lämnar jag det ställe som jag kallat mitt hem i närmare sju månader.
Lämnar dock inte Moranbah förns 31/8, då bär det av till Brisbane där jag ska hänga med favorit Marju och möta upp pappa när han kommer den 2/9.
Men fram tills dess ska jag njuta av att ha obegränsat med wifi, skratta så mycket jag bara kan tillsammans med Lucy, kramas med min bästa kompis här i Moranbah och kanske passa på att ha Skype maraton med alla jag känner! 
Men jag kommer komma tillbaka! Kanske redan i slutet av september. För här har jag ju mina vänner, min Jennbob framförallt!  
Och förhoppningsvis kommer jag komma tillbaka och jobba för familjen Kerr igen.
Har nämligen insett att ett år här i Australien är alldeles för lite. Så när min pappa lämnat mig tänkte jag skaffa ett jobb så fort som möjligt. För att man ens ska kunna få ansöka om ett andra års visum här lär man ha jobbat i 88 dagar. Och man kan inte jobba vart eller hur som helst. Tack och lov finns det gott om jobb! Så det är planen just nu, stanna här ytterligare ett år. Vilket då innebär att jag inte kommer vara tillbaka i Sverige förns jag är 24 år, i antingen slutet av 2016 eller början av 2017. Och för mig känns det kanon, till och med bättre än så! 
Puss och kram! 

Inga kommentarer: