onsdag 4 februari 2009

konflikt

Snart, mina kära vänner kommer mi blogg inte alls vara lika tråkig!
I helgen ska nämligen jag och mina kära syster kanske fota och grejsa lite.
Så vi får se hur det blir då, men jag tyckte ändå att idéen jag hade var ganska bra
och man kan ju testa olika grejer. Så detta ska nog bli bra!

I skolan då.
Hade redovisnig som blev lite annorlundare än vanligt.
Välldigt intressant dock, men konstig!
Sedan efter den blev det en massa konfliker och diskussion i
klassen (bland dem som var där alltså).
Handlade till dels om skitsnack och ärlighet.

Men skitsnack var det ju inte direkt eftersom man inte kan säga allt
man tycker, tänker och framför allt känner. I det här fallet så ska man inte det!
Så inget av det vi sagt tidigare om just "det" gjorde saken hemskt.
Det var de såkallade "vittnena" som gjorde allt värre,
som också tydligen vill ha klassen uppsplittrad eftersom
de var tvugna att säga något som ingen vill höra!
Ta reda på lite mer info innan ni går ut i action!
Man kan inte säga allt, det funkar itne så!
Istället måste man ta till andra metoder.
Det var just därför vi gick till Kicki!

Och sen blir jag så irriterad på att vissa personer sitter och pratar
om ärlighet och att det är jätte viktigt, och det är det ju givetvis.
Men att sedan själv inte kunna vara ärlig och berätta för personer vad
de tycker och i den här situationen, irriterar sig på
är liteliteliteJÄTTE lågt. lite dubbelmoral är det tyvärr.
Ja, mycket dubbelmoral och egoism föresegår i våran klass (tycker jag)
Det finns inge jävla skitsnack som ni försöker skylla ner på "oss" eller hur du/ni nu
ser på mig och de andra som är "skylldiga". Det finns viss sanning i det vi säger
men aldrig skitsanck, det är sanningen och som sagt, så kan man inte säga ALLT
till andra vad man tycker, speciellt inte något sånt och genom att dessutom får höra det
från någon annan förvärrar saken och det är du/ni som splittrar klassen och gör "oss" till de skylldiga. Nejtack, fram med ärligheten och den sanna moralen och stå upp för er själva (vittnena speciellt) Ta del av de ni har anklagelser på istället för att sitta tysta och låta alla andra göra saken åt er!

Inga kommentarer: