måndag 2 februari 2009

Primitiva äckel värld.

Hela dagen har varit riktigt tevli faktiskt.
Första gången på länge jag skrattat,
och det roliga var att det var åt något å himla fånigt.
Men skönt och behövligt var det!

Efter skolan tog jag 254an till borlänge och lekte
med min älskade och väl saknade mupp, Martina.
Mycket skratt blev det där också.
Mycket fula kläder blev det med.
Du är underbar Mattis!!

Nu, såhär på kvällen känner jag tyvärr ingen ro.
rastlös, men ändå helt lam.
trött, men ändå pigg.
Jag inser saker hela tiden, varje dag.
Saker jag vill göra, saker jag har missat
och gamla saker som klöser mig över ryggen som jag
inte alls vill ha någonting att göra med.
Varför kan man inte lämna det förflutna bakom sig?
varför kan man inte få ta ett jätte kliv och starta om?
Jag har inte riktigt någon drivkraft längre.
Det brukade vara mina muppar, vänner och andra personer.
Men nu när det kommer till kritan är det mig det hänger på.
Jag måste få in i skallen att jag är drivkraften och att allt
jag gör, gör jag för min skull. men inte tusan är det lätt.
Nä, en dyster och deprimerad tid har jag haft och mörkare dagar ser jag framöver.
Inget funkar och inget klickar som det borde. Det finns ingen Grande finale.
Det finns ingen mening med något.
För varför ska man äta när man ändå blir hungrig igen?
Varför ska man sova när man ändå måste upp och vara igång igen?
varför måste man röka när man ändå blir röksugen efter en timme
och dessutom slösar flera tusen i månaden på det dära jädrans pinnarna.
Varför träna när ändå ingen lägger märke till det?
Varför ha sex när man ändå blir kåt igen?
Hungern och längtan efter saker tar aldrig slut, finns det ingen ende på något?
Det är alltid något som gör så att vi ändå fortsätter med dessa rutiner.
Men för vilken mening? what's the point?
De kanske låter helt dumt och en massa människor skulle säkert
kunna komma med ett svar som inte alls är speciellt genom tänkt för att det
är så självklart för dem.
"Vi måste äta för att överleva"
"Vi måste sova och vakna upp för att inta våra dagliga roller"
"Vi måste ha sex för att bli avslppande och känna någon slags njutning här i livet"
Crap! Alltihopa! Crap! Finns det inget annat att leva på än kärlek, vänskap och mat?
Jag har själv inga förslag, men ändå.. Varför? Vi är för primitiva!

Inga kommentarer: