torsdag 19 februari 2009

Vad har vi det bra?

Stay with me, don't fall asleep to soon
The angels can wait for a moment.

Jag kan inte låta bli att skriva några rader.
Men jag vill så gärna tacka dig.
Det har inte alltid varit dåligt, det har trots alla svårigheter varit riktigt bra.
Vi gick igenom väldigt mycket tillsammans, både dåliga och bra saker.
För ett år sen och lite till så var allt underbart och vi hade just då ett litet missöde,
som jag ångrar hemskt mycket idag, våran Elva.
men det är sådant jag kan se tillbaka på och minnas som bra och vakert.
För det är det jag vill, Minnas. Minnas din kropp mot min, ditt fina nackhår som jag så ofta lät mig pilla i, din fina ord du viskade till mig, våran insatts, vårat liv ihop,
ditt skratt och dina galna danser.
Jag vet att det här kommer bli svårt och det gör redan nu ont av ensamhet och saknad.
Har inte en blekaste av vad du känner, du kanske känner lättnad, jag vet inte.
men i så fall är jag glad för din skull, men du måste få veta att jag ville hjälpa dig,
mer än något annat, du var värd det, du behövde det.
Någon som du dyker bara upp i livet en gång och jag är glad för alla stunder och
ögonblick. Vissa tyckte dock att jag var dum som gick tillbaka om och om igen,
men då ska alla få veta att det var värt det. Det var det verkligen.
För så glad och full i liv som du gjorde mig vissa gånger är oförglömmligt, så tack för det.

Att nu försöka glömma dig blir svårare, därför ska jag inte göra det.
Jag ska minnas, minnas hela tiden.

Jag älskade dig, eller ja, älskar fortfarande och kommer
alltid göra, dock inte på samma
sett, men du finns där, Längst in.
Glöm oss aldrig, dont fall asleep to soon.

Life's crazy but i've lived mine well
I hope you do the same and i hope you don't fail
If anyone trying to bring you down, stay strong
and don't argue the fact that you're right and they're wrong.

Inga kommentarer: