onsdag 15 juli 2009

strawberry chejen

Uppe med tuppen!
Jappjapp, hann inte sova i natt,
hade alldeles för mycket att tänka på.
Allt med människor i allmänhet och val
och tankar om de festivaler som återstår.
Känner att jag har lyckats såra mer än 3 människor
det senaste 2dagarna, menmen..
Känns ju inte alldeles för bra inuti men man måste
ju på något sätt vara ärlig.

I alla fall så började min dag med att jag klev
upp ur sängen efter en helt, complete sömnlös natt.
Klev faktiskt upp 04.15 för att ta mig till
jordgubbslanden där allt kan hända för att
tjäna några slantar. Sedan kom jag hem vid 08.00 och
inte en människa vaken så långt ögat nådde,
men tjååååckis-Mulle var på vaken, hugrig och ville in.
Så Jag och han delade på en av BÅDAS favorit rätt,
nämligen tonfisk i konservburk. yuumyum.
Sedan vaknade Mia madre och jag fick inte ta med
Theo på en jogging tur bara för att det skulle ut
och spåra exakt då, men hon har fortfarande inte
kommit iväg, så egentligen hade vi säkert hunnit
med en liten sväng. Jaja..
Men eftersom jag fortfarande kände att magen hängde
och låren dallrade så bestämde jag mig ändå för
att hoppa lite stuttsis, så ut på gården gick jag, till
våran solblekta studsmatta och hoppade ett tag.
Hopphopphopphopphopphopphoppppppppp!
med magen fortfarnade hängandes så bestämde jag mig
där och då för att göra några sit ups och jädrans
vad det värkte i magen efter det, men skam den som ger sig,
som Mia madre alltid säger.
Lite mer hoppeli-hopp blev det, sedan plankan i 60sek,
hopphopp igen och ännu ett par sit ups.
Innan jag tröttnade avslutade jag med några hopp till.
Sedan gick jag in och ptjaa, nu sitter jag här och ska snart
ta ännu en fluga till fånga och försöka få ordning på mitt
rum som faktiskt ser förjävligt ut.

hm, resten av dagen får bli som den blir.
Kanske mer träning?

App! Här bild bevis, på att mitt rum ser
för himla stökigt och äckligt ut!
Kläder tammetusan överallt.

Inga kommentarer: