onsdag 7 oktober 2009

Höst och mys

Ja, vad har jag gjort idag?
Jo, som sagt stannade jag hemma idag igen.
Var fruktansvärt i morse, grät och jämrade mig över min smärta.
Fast det var av ren tur att jag inte gick till skolan ändå.
För vår ända lektion blev inställd, så egentligen missade jag inte mycket.
Det ända jag missade var det att jag skulle ha städat elevköket och
så missade jag en dag på kupolen med Karro. Men det blir fler gånger!

Så nu under dagen har jag bara segat framför datorn. Kollat
runt bland olika bloggar, matat mina fiskar på Facebook osv.
Dessutom gjorde jag faktiskt lite nytta (för mig själv alltså).
Jag var nämligen in på pliktverket och gjorde en lämplighetsansökan,
för att till nästa höst kunna göra lumpen, förvånade?
Ja, jag är i alla fall. För med min kondition och min styrka så kommer
man egentligen ingen vart, men jag tyckte att det var värt ett försök.
Dessutom får jag ju himla schyssta meriter sen när jag ska söka jobb!

Jag har även kollat runt efter jobb i Falun, men där blev jag besviken.
Fanns verkligen inget som passad mig. Men jag har ju en ansökans sen förut
på uniflex, så det är bara att vänta å se ifall det är något jobb senare som lockar.
Jag har även kollat på kopparstaden efter en lägenhet i Falun.
Där hittade jag faktiskt en massa smarriga erbjudande, men ingen hyra
kommer att gå ihop med min inkomst om jag inte har ett jobb, så det där
går lite hand i hand. men som sagt; det är bara att vänta å se ;)

Justja! Om jag kommer in och kan göra lumpen ska jag utbilda mig till typ..
Ja, vad fan heter det? Hm.. I vilket fall var det något med hästar,
vilket passar mig bra eftersom jag gillar hästar och då kanske jag kan
lära mig att rida ordentligt och på det riktiga viset.

Nu om ca 15min blir det grey's anatomy.
Så vi ses och hörs fellows ;*

Inga kommentarer: