måndag 12 oktober 2009

Livet fick vänta

Helgen har varit helt underbar nere i bohuslän med
min kära släkt. Träffade 3 stycken tremänningar, som jag kanske
bara har sett en gång, det var trevligt! Jag åt till och med alldeles
färskfärska räkor, vilket jag antar är ett måste då man är nere på
västkusten. I alla fall så har vi hälsat på mormor, som faktiskt var
piggare än vad jag trodde. Kollade runt lite i munkedal och åt ytterst
god mat varje dag hos Eva (mammas moster).
Åh, gud! varje gång jag är i de nedre delarna av Sverige blir jag alltid
så nostalgisk och tänker och pratar nästan enbart om min barndom.
Jag får flashbacks ifrån alla resor vi gjorde ner dit över somrarna, mycket
av vad både mormor och gammel mormor sagt kommer tillbaka.

Nåväl.. Tillbaka till kyliga och äckliga dalarna som faktiskt börjar gå mig
på nerverna riktigt ordentligt nu.
Riktigt glad kände jag nog mig när jag träffade Moa efter skolan.
Hade faktiskt gått runt i Falun helt själv bland parfym och klädaffärerna.
Stod inne på lindex och sminkade mig med alla oliak sorters grejer, resultatet
blev dock inte bra, men det var strunt samma eftersom jag var ensam.

I vilket fall har jag och Moa gått runt i Falun och sedan i Hedemora där vi
senare bosatte våra rumpor inne på pizzeria dalävlen.
Efter det blév det ännu mer promenad i Hedemora och där någonstans mellan
Åsgatan och Mytroget blev vi både helt plötsligt nostalgiska och började prata
om våran barndom ihop. Det var allt mellan Moas spontana fantasi till mina
hopp rundor inne i skogen. Minnen från våra första discon, minnen från alla pojkar
vi jagat, minnen från vasaskolan, minnen från våra cykelturer. Ptjaa..
Finns så mycket mer, men ju mer jag tänker på det ju ledsanare blir jag.
Eftersom man inte kan spola tillbaka tiden får jag nöja mig med gamla bilder.

Pusschaaaaa ;*

Jag och Moa sommaren och hösten 06

Inga kommentarer: