tisdag 14 juni 2011

En dag med förväntan!

God morgon mina vänner och fiender!
Förvånade över att jag är vaken såpass tidigt och faktiskt gör något vettigt? Jag med.

Dagen började inte starkt. Har legat och vridit och vänt mig i sängen från kl. 00 typ till kl. 07.
Någonstans där somnade jag in och hamnade i dreamland. Not the good one.
Mardrömmar som inkräktade och kändes så påtagligt verkliga och skrämmande att jag inte vågade sova hela tiden.
Jag, sovandes ligger som en tung, blöt handduk i sängen och  tjatar på min
utmärglade kropp att den ska börja vakna & "leva", men vägrar. totalt paralyserad. Och det värsta var inte att jag inte kunde
vakna, utan att jag hela tiden var medveten om att det var en dröm och kunde nästan till 100% styra
den själv. Uscha mig! Ska köpa en dröm-tydar-bok en vacker dag och faktiskt försöka ta reda på lite
mer om dessa snuskdrömmar som bara blir mer påtagliga för varje gång dom kommer, man kan inte
göra annat än att lära och försöka finna bra vägar i ovädret.

Bortsett från den halvt som halvt sömnlösa natten och morgonen så har det varit bra.
Var på min första face to face arbets intervju idag. Ett ströjobb som telefonförsäljare.
Och självklart får man undra varför jag tog mig an ett sånt jobb. Jag trodde nämligen inte att jag skulle
få något jobb över huvudtaget så jag sökte lite överallt och tänkte: varför bara inom vården? Jag måste
testa annat för att veta vad jag verkligen tycker om och trivs med. Don't say it 'til you try it.

Nu ska jag snart kila iväg för att följa med min höggravida sötAngelica till MVC och lyssna på
hjärtljud. Iiiiih! kan knappt bärga mig! Det blir nog en riktigt bra tisdag idag :) Puss och kram!

Inga kommentarer: