söndag 12 juni 2011

Pizzazöndag, pizzasöndag!

Student dagarna är förbi och jag pustar ut! Nu slipper jag (ursäkta språket) alla skräpskolor
som jag så flitigt gick till (nästan) varje dag! Det är skönt. Så jag pustar ut igen.

Det är Pizzasöndag idag, med stort P, och Timmie lämnade mig nyligen för att ta sig en sväng om
på brädan. Och frågan är; Ska jag köpa en egen? Finns fler fördelar än nackdelar, ändå tvekar Doris.
I alla fall så fortsätter min pizzasöndag med lite städ och tvätt, sånna där tråkiga grejer man bara
måste göra ibland. men jag tycker det är  helt ok. Städar jag och fixar jag blir det som tidigare kallades för
sommarlov en fräschare och nyare tillvaro. En litenliten fis-liten nystart på något stort. För jag har ju inte
sommarlov, fruktansvärt märkvärdigt. Nu är jag och alla andra som sprang ut i vita mössor arbetsmyror som får
dra sitt strå till stacken för att kunna få samvaron och samhället att gå ihop. men jag gör det bästa av situationen.
suger lite på tanken av att faktiskt ha fått ställa sina fötter på ett alldeles nytt territorium; arbetsmarknaden.
Tekniskt sett är jag alltså vuxen! Jag!! vuxen liksom. haha. livet är bra komiskt.

Nu ska jag fortsätta pyssla i lägenheten och kanske glutta på en mysis film. För imorgon väntar allvaret. puss och kram.


1 kommentar:

Räven sa...

Aaaah så sjukt söt!