onsdag 22 juni 2011

Man tänker ofta "ska", men det bli inte av

Jag har legat väldigt mycket på den lata sidan vad gäller internet och bloggning. Visst, jag tycker på något
tvistat vis att det är sjukt kul att blogga och dela med mig, speciellt när man ser att det faktiskt är ett par
stycken som kommer in och kikar (och kommenterar när dom vågar), så varför uppdaterar jag inte?

Jo, såhär är det; tro det eller ej, men på något vänster, eller kanske höger (?) så lyckades mitt liv bli fullt
av grejer att göra, ta ansvar över, hinna med och passa tid till, och många kan säkert tro och tycka att det
låter grymt tråkigt att behöva ha saker att göra hela tiden. Men inte jag. Till min fördel så är det inte bara
tråkigt "vuxet" skit som händer, utan roligt "vuxet" skit. Genom att gå till exmpel arbetsförmedlingen och de
olika jobb jag har så lär jag mig alltid något. Jag frågar alltid mycket vilket bidrar till kunskaper och
jag snackar också mycket med dom jag träffar om dagarna, främling eller inte. Och det bidrar såklart till att
jag får fler vänner/bekanta och också till att jag lär mig ännu mer. Vi människor kan dela med oss av
så mycket erfarenheter, kunskaper, åsikter och förmågor.

Så man kan säga att det är ungefär det jag gör om dagarna;
delar med mig till människor jag möter och får ta del utav dem och deras liv.
Men jag vill också påpeka att om jag var en person som var duktigare på att formulera mina tankar,
upplevelser osv i ord skulle det dyka upp mer spännande shit på bloggen också, så att det som händer
mig (när jag inte sitter vid datorn) och det jag lär mig om dagarna är något ni/du som läser kan ta del
av och få erfarenheter utav.

Så idag så har precis som alla andra dagar försökt uppleva och njuta av mitt liv till fullo och då ska
såklart sägas att vissa dagar är lättare att njuta utav än andra, men jag skulle kunna påstå att denna
dag får en 9 utav 10 möjliga. Och morgon dagen blir nog minst lika bra! Puss och god natt kära vänner :)


Inga kommentarer: