onsdag 10 mars 2010

choklad dröm

Hela dagen har gått ut på att jag och Frida väntat inför matte B och jämrat oss över hur sugna vi
faktiskt var på en hel massa olika saker. Frida fick ju sina jävla stripps i alla fall, men jag då?
Jag tjatade om choklad och kände mig galen inombords, hm. Sanningen är att jag egentligen
inte tycker om choklad speciellt mycket, men nu (av någon anledning) älskar jag det.
I alla fall... Nu, nu, nu! Har jag ett skit bra och enkelt recept på typ "fake" chokladmouse.

2 äggvitor, från relativt stora ägg
1 dl socker
Oboy

Vispa (med elvisp) äggvitorna och sockret till en porös smet,
tillsätt sedan så mycket oboy du själv vill ha.
vispa ihop allt och POFF!
Där har du en helt OK röra som jag döpt till:
geggan-som-ersätter-dina-choklad-abstinens-besvär-ála-chokladmouse!

Inga kommentarer: