torsdag 11 mars 2010

There's a diffrent

Satt nyss och tänkte på det här med saknad och längtan. Är det en skillnad? Jag tycker det.

Att saknar någon/något är mer negativt laddat. Saknar man någon/något kan det kanske
vara för att man vet att man inte kommer få se den någon/något igen. Man saknar det/den för
att man inte kan få det just i den stunden. Att sakna för mig är nästan outhärdligt, det klias och
kryper i kroppen, man försöker hela tiden komma på saker att göra trots att det/den man
saknar är det ända som rörs sig i huvudet.

Att längta efter något/någon är positivt laddat eftersom man längtar efter en dag, ett datum,
en resa, en person och oftast vet man att man får det man längtar efter. Att längta efter
något/någon gör en oftast glad och visst tänker man på det/den mycket och trånar,
men man vet att förr eller senare så får man det/den man längtar efter.

Ja, det är nog min förklaring. komplicerad och kanske inte alls samma för andra, men det är
så typsikt jag och vad jag tänker. Just nu, i det här tillfället skulle jag kunna säga att jag både
saknar och längtar efter någon och något.
Jag saknar min Tim och Linnea och jag längtar litelite efter imorgon, då jag får träffa både
Tim (förmodligen) och Linnea, och jag längtar också tills imorgon för att det är Fredag, jag ska
gymma med Angelica och för att jag får sovmorgon!

Ja, thats it and thats all foxxxxx ;) pyss.

Inga kommentarer: