torsdag 31 januari 2013

365 photos: 197. Mirakel

Absolut inte den bästa bilden men.. Ett mirakel är det iaf! I flytten hem till mamma och pappa
lämnade jag och slängde många av mina växter, men någon jag sparade var fikusen.
Och under en månad tänkte väl inte jag så mycket på den, och tyligen inte mamma heller som brukar
sköta all vattning. För en dag, när jag som vanligt pysslade i mitt rum upptäckte jag den
stackaren bakom min klädställning och han var naken! Helt naken, utan blad och såg väldigt
deprimerad ut.. Tänkte att nu var hans tid också kommen, men skam den som ger sig!
Jag stälde krukan med växten i diskhon och blötte upp hela den så jorden blev genomblöt och geggig.
Klippte sedan av alla grenar som såg döda och tråkiga ut och lämnade dom som hade minsta lilla
gröna nyans kvar. Och nu, en 3 veckor senare ungefär, står han i mitt fönster, grön och lycklig igen.
ETT MIRAKEL!

Inga kommentarer: