torsdag 24 januari 2013

DIY, sooo easy!

 "Fusk batik" lär vara bland det enklaste man kan göra. Vill du liva upp ett gammalt plagg, släng det i en påse eller i en hink tillsammans med klorin. Efter att man dränkt plagget i klorin och låtit det ligga där
i någon timme eller tills man har fått den nyans/färg man vill så tvättar man plagget. Tänk på att tvätta
plagget separat så inte andra kläder får en oönskad blekning.
Jag gav mig på en svart långkjol idag. Hade tänkt mig att resultat skulle blir randigt, men vit och svart randigt,
Inte rött.. Menar absolut inte att jag är besviken, blev en ganska trevlig överaskning.
Hade knytit snören runt kjolen och tänkte att den skulle få lite dippad känsla, men jag tror inte att trådarna
riktigt fungerade så som jag tänkt mig. Randigt blev det ju, nästan åt det fläckiga hållet. 
Ni borde verkligen testa själva! Det är super kul :D

Inga kommentarer: