onsdag 21 januari 2009

21.24

Bed time for me.

Jag undrar fortfarande vad som hände.
Trodde aldrig att det skulle hända dig och mig.
Kan ju inte direkt säga att vi var försiktiga, men
jag tror ingen av oss hade tanken åt det hållet heller.

Undrar om "den" hade drömmar, förhoppnigar kanske.
Drömmar om att få komma till världen och se vad "den"
hade för slags värld som redan var upp byggd och utforskad,
där "den" skulle få leva.
Undrar om "den" hade förhoppningar om en
fin familj med hund och hus.
Om "den" vill säga ens hann se tanken flyga
förbi där alla förhoppningar sammlats.

Hade "den" kanske börjat bygga planer för framtiden?
"Den" kanske hade velat blivit
något stort som alla små barn vill, eller
kanske något ännu större än stort.

Hade "den" ögon? Såg eller hörde"den"
alla de konstiga instrument som kom flygande
och attackerande mot "den"?
Kände "den" smärta kanske?
Borde jag tänka så mycket på "den" och det som hände?
Gör du det?

Fortfarande finns det en massa
frågor som jag vill få svar på.
Men vem ska bli den hjälplösa
personen som ska få lyssna på
allt mitt pickande och
när ska/får man egentligen veta sånt?
Jag var dum nog att aldrig fråga vid tillfället, men
vid den tiden hade jag inte riktigt malt in det i huvudet.
Men nu i efterhand..

Vem? Vad? Hur? Varför? När?

Inga kommentarer: