måndag 9 mars 2009

Abuser

Att vara missbrukare måste inte betyda att man gör något hela tiden.
Jag tror att när man missbrukar vissa materiella ting är det för att man ha en
speciell känsla eller relation till den. Dessutom kan vissa missbrukare sätta gränser.
Det finns alkoholister som bara dricker på helgerna, för att de vill ha kvar sitt
jobb eller dylikt. Personen kanske krökar på helgerna för att skölja bort
vardagarna som är hemska eller för att kunna slappna av från allt annat slit.
Missbrukare finns överallt. Vi människor missbrukar inte bara droger och alkohol,
det är även människor, känslor, pengar osvosv. Jag vet inte hur man missbrukar en
människa riktigt, Men det jag antar att det kan ha med horor och göra, eller det
hör nog ihop med sex. Men att missbruka en människa.. Det är nog att behandla den
illa, uttnyttja den, dessutom kanske det är en person man egentligen tycker hemskt
mycket om, men att någonstans gick det snett på vägen. Man kanske visste att personen
tyckte om en (eller till och med älskade) och var helt säker på att hur man än behandlade personen så skulle den alltid stanna kvar. men vem har itne varit med om det på ngot vis..
Jag tror jag känner allt för många missbrukare. Många jag känner missbrukar på
ett destruktivt sett och på det sättet gör dem sig själv illa mer än dem borde och dem göra alla i deras omgivning mycket illa också. men jag älskar mina missbrukare..

Inga kommentarer: