måndag 2 mars 2009

You just make feel sick.




Jag är ledsen men jag blir både äcklad och helt rasadne när jag läser "misslyckade" tjejers bloggar, för det är tydligen så de ser på sig själva. Fet och patetiskt? Ja, så kan man ju också säga, jag skulle hellre vilja säga thin attention whore och patetisk. Om ni nu är så missnöjda med era kroppar, hur kommer det då sig att ni sitter och delar med er av i skiten, som t.ex. klär er i kort-kort och lägger in bilder på det i bloggen/bilddagboken och skriver hur mycket ni ska/vill gå ner. Jag vet att många känner både sympati och empati för vissa av er men jag känner verkligen inget av det. Jag känner bara av den dåliga magkänslan av att någon är så jävla desperat och vill ha andras uppmärksamhet, kanske är ni till och med avundsjuka på de som är bättre än er i något. Men trots dessa attention whores så finns det dom som gömmer sig bakom alla väggar och som verkligen har problem. Det är allt mellan lätta ätstörningar till bulimi. Egentligen så borde jag inte sitta här och bestämma vem som är attention whore och inte, men jag får bara den känslan av er. Att vissa skriver om att de ska gå ner osv. kan ju också vara en rolig grej, om man nu verkligen har ett riktigt vikt problem och vill bevisa för andra att man ska tappa de där kilona som man gått upp efter all jul mat. Men att lägga in bilder på en massa thinspos och säga: "att få vara sådär smal ÄR lycka" (eller något liknande) känns lite mystiskt.
Nej, jag tror att någon som verkligen lider av sin vikt och tror att den är fetar än vad den är, alltså en tjej/kille med anorexia skulle gömma sig och inte vara öppna med folk om det, eftersom de trots allt skäms över sina kroppar, medans en så kallad attention whore är öppen och berättar hur mycket han/hon äter per dag, och skriver att "jag måste gå ner i vikt, blablablablaaa" och visar sig i kort-kort kläder, fast än att den säger att den inte är nöjd eller gillar sin kropp, jag tror bara att ni är beroende av att höra från andra hur fina och smala ni är, och det är det ni lever på. eran njutning och what'ever, sen om dem verkligen äter eller inte, det kan man verkligen inte veta (men jag chansar på att de sitter och trycker i sig bid macs).
I vilket fall är det fake (enligt mig), rätta mig om jag verkligen har fel nu, men så tycker jag.
Till alla Attention whores, ni äcklar mig och ni gör mig bara mer hungrig, med trots det så blir jag arg, för ni, era bloggar och tjat om att ni är feta får mig att klanka ner på min egen kropp, som det egentligen inte är nå större fel på. So go to hell

Inga kommentarer: